Sunday, August 15, 2010

fobia

fobia disebabkan trauma selalunya.. hahah.. entahla.. google sendiri

okay, aku bukannya nak berfalsafah apa itu fobia. faham2 sendiri la ek. Fobia aku ada satu. Lipas. EWWW.... nak taip perkataan tu pun meremang bulu roma..*sori takde gamba diletakkan* sbab aku takut tgok lipas. *eww.skali lagi meremang bulu roma* tapi yes, aku serius. Serius tahap gaban.. Tengok sesungut jer trus lari lintang pukang.. so aku dah gtau ni jangan ar korang prank aku. Kang pressure darah ku turun sapa susah...
Kenapa dan kenapa? agaknya disebabkan insiden zaman dulu2.. Malas ar nak cite, yang penting, aku memang tak boleh dekat dengan menatang tu..

Satu lagi. Yang ni aku x la nak categorizekan dalam fobia. sebab takde plak simptom-simptom fobia. Lebih kurang perkara yang sebaiknya aku cuba elakkan. Orang mungkin fikir aku takut banyak benda. TAK. hanya satu perkara je tapi perkara tu lead kepada perkara-perkara lain.
-Aku tak suke naik lif. Kalau aku sorang 2 komfem ku naik tangga.
-Aku tak suke pg bazar.. or pasar or tempat2 crowded. Aku jd blur,,
ape lagi ek? tu je la kot.. tapi kalu nak dirumuskan,aku sebenarnya rimas. hahah bila aku dalam lif or tempat-tempat yang crowded, aku jadi sesak nafas. Jantung ku berdegup lebih pantas. Aku jadi cam tak keruan ckit.Aku rasa cam suffocated tak dapat nak free kan diri aku.. Thats y aku tak suke berada dalam kedua2 situasi tu. So benda tu buat aku takde mood. Jadi, kalau korang jumpa aku kat kawasan2 yang crowded and aku lx berapa nak tegur korang, maafkanla ek. Bukannye nak sombong tapi aku just tak suke berada dalam situasi tu..

No comments: